پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

خواسته بخش تولید ثبات شاخص‌های اقتصادی در سال جدید است | شنیده شده قرار است آب صنایع در تابستان قطع شود

  • کد خبر: ۱۵۹۰۰۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
خواسته بخش تولید ثبات شاخص‌های اقتصادی در سال جدید است | شنیده شده قرار است آب صنایع در تابستان قطع شود
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: مهم‌ترین خواسته فعالان اقتصادی در سال جدید بازگشت ثبات به شاخص‌های کلان اقتصادی است.

فیروز ابراهیمی در گفتگو با شهرآرانیوز، با ارائه ارزیابی خود از وضعیت صنایع و فعالان آن در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: متاسفانه سال پیش علی‌رغم نام‌گذاری که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت، آن خروجی متناسب با چنین نام‌گذاری رخ نداد. این موضوع هم به دلیل سیاست‌های غلط و تورم بالایی بود که قدرت برنامه‌ریزی را از فعالان اقتصادی گرفت.

وی ادامه داد: در کنار این‌ها، امسال علاوه بر قطع برق صنایع در تابستان، شاهد قطع گاز آن‌ها در زمستان نیز بودیم.

ابراهیمی با بیان اینکه سال پیش نرخ ارز تا ۶۰ هزار تومان نیز پیش رفت و همین موضوع مشکلات فراوانی برای حوزه صنعت ایجاد کرد، گفت: ابتدای سال پیش امکان رفع تعهد ارزی با ۱۵۰۰ تومان به ازای هر دلار فراهم بود، ولی زمانی که نرخ ارز به ۶۰ هزار تومان رسید، بابت هر دلار ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ تومان باید برای رفع تعهد ارزی پرداخت می‌شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: امید است امسال با توجه به نام‌گذاری آن از سوی رهبری، شرایطی ایجاد شود که مسئولان دولتی به حرمت این شعار به گونه‌ای عمل کنند که در پایان سال شرایط مناسب‌تری برای بخش خصوصی فراهم شود.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین خواسته فعالان اقتصادی در سال جدید چیست، گفت: اقتصاد عرصه برنامه‌محوری است و تا زمانی که شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ تورم، ارز و... اصلاح نشود و پایداری نرسد، یک فعال اقتصادی قدرت برنامه‌ریزی برای خویش نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: دولت باید تمام هم و غم خویش را ایجاد ثبات در ارزش پول ملی و کاهش تورم بگذارد تا بتوان در عرصه تولید برنامه‌ریزی نمود. در حال حاضر ما به عنوان یک فعال اقتصادی نمی‌دانیم که هفته آینده نرخ ارز چقدر خواهد بود؛ رفع تعهدات ارزی با چه نرخی محاسبه خواهد شد و قیمت مواد اولیه چقدر محاسبه می‌شود. ما بازار‌های صادراتی را با مشکلات فراوانی برای خود مهیا می‌کنیم، اما با نوسانات ارزی نمی‌توان این بازار‌ها را حفظ کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: عدم قطع جریان انرژی صنایع و پرداخت تسهیلات بانکی از دیگر خواسته‌های مهمی است که صنایع و فعالان اقتصادی خواهان تحقق آن هستند. این‌ها نیاز‌های بدیهی تولید است. بهره‌مندی از جریان گاز و برق یک نیاز بدیهی است. امروز متاسفانه شنیده می‌شود ممکن است در تابستان آب صنایع نیز دچار قطعی شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نمی‌شود که بار تمام کمبود‌ها بر دوش بخش تولید باشد. آسان‌ترین تصمیم همیشه قطع برق و گاز صنایع است. آیا اینگونه رشد تولید محقق خواهد شد؟

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها به صنایع تسهیلات‌دهی نمی‌کنند، از آن به عنوان یکی دیگر از مشکلات بخش تولید یاد کرد و گفت: آنچه که امروز بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به بخش تولید آماردهی می‌کنند و آمارشان هم صحیح است، پرداخت ۸۷ همت تسهیلات است که کمتر از ۴۰ درصد آن مربوط به ۶ ماه نخست سال پیش و ۶۰ درصد دیگرش به روز کردن تسهیلات قبلی است. مگر می‌توان تولید را بدون حمایت بخش بانکی رونق داد؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نرخ ارز نسبت به سال پیش ۲ برابر شده، عنوان کرد: این یعنی نیاز بخش تولید به سرمایه در گردش نیز ۲ برابر شده است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم شعار رشد تولید که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند، محقق شود، ابتدا باید بنگاه‌های کوچک تولیدی را از پروسه بازگشت ارز حاصل از صادرات‌شان معاف کرد؛ سپس تسهیلات‌دهی به واحد‌های تولیدی را باید احیا نمود و نهایتا مالیات متناسب با شرایط اقتصادی از بنگاه‌های اقتصادی دریافت شود.

ابراهیمی افزود: امسال مجلس مالیات بخش تولید را ۱۲۸ درصد افزایش داده، اما سوال اینجاست که کدام صنعت توانسته ۱۲۸ درصد رشد داشته باشد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->